Stylizacja w stylu Business Casual

 Business Casual to styl, który zyskuje ostatnio na popularności. Wywodzi się on z formalnego Business Professional, jednak nie ograniczają go sztywne zasady dotyczące Dress Code. Jest to idealny styl, który buduje nasz profesjonalny wizerunek, jednocześnie skracając dystans i powodując, że stajemy się bardziej przystępni dla naszego rozmówcy.

Czym charakteryzuje się Business Casual?

Business Casual to styl, który pozwala na tworzenie profesjonalnego wizerunku, omijającego sztywne i mocno skostniałe zasady dotyczące ubioru. Dlatego zyskał on dużą popularność w środowisku biznesowym, gdzie nie obowiązują z góry narzucone wytyczne, dotyczące tego, jak mają wyglądać pracownicy danego szczebla zawodowego. Jednym z elementów stylu Business Casual jest możliwość  większej swobody dotyczącej  kolorystyki oraz fasonów noszonych ubrań. Jednak nawet rozluźnienie norm dotyczących Dress Code, powinno nieść za sobą pewną spójność i łączyć się ściśle z funkcją zawodową oraz z budowaniem pozycji profesjonalisty w swojej dziedzinie. Dlatego, jeżeli zdecydujemy się na przełamanie zawodowego wizerunku  mniej oficjalnym elementem, np. fikuśnym płaszczem, należ pamiętać, żeby pozostałe części garderoby były wysokiej jakości i tworzyły stonowaną całość. Chodzi o to, aby stylizacja sprawiała wrażenie przemyślanej i spójnej.

Ta sama zasada dotyczy stosowania kolorów w stylizacjach biznesowych. W psychologii koloru każda barwa ma swoje znaczenie. Podświadomie odbieramy konkretne kolory w określony sposób. Na przykład czerwony odczytujemy jako kolor odważny i przykuwający uwagę. Natomiast niebieski, jako relaksujący, spokojny i bezpieczny. Zresztą nie bez przyczyny kolor granatowy i jego odcienie od zawsze łączymy z wizerunkiem profesjonalnym.

Dlatego ostatnia propozycja, jaką przygotowałam dla Pani Krystyny Sibińskiej, jest połączeniem stonowanej czerni, przełamanej mocnym kolorem z palety niebieskiego. Marka Molton proponuje w tym sezonie niesamowicie energetyczne połącznie braw, które bez problemu łączą się ze stylem biznesowym. Do podkreślenia siły charakteru Pani Krystyny, wybrałam czarną, klasyczną sukienkę w stylu lat 60 ubiegłego wieku oraz płaszcz o luźniejszym fasonie. Nowoczesny wydźwięk tej stylizacji nadaje sportowa forma płaszcza oraz ozdobne, metaliczne detale. Niestandardowy odcień niebieskiego pięknie podkreśla typ urody mojej modelki, powodując, że twarzy wygląda na radośniejszą. Jednocześnie Pani Krystyna swoją postawą wysyła sygnał, że jest  pewną siebie i znającą swoje mocne strony kobietą, a to wpływa na budowanie respektu i poważania. 

Podążanie za modą i dostosowanie jej do swoich potrzeb, jest oznaką świadomości wyborów oraz wyznaczaniem nowych ścieżek rozwoju. Dzięki drobnym modyfikacjom stylu Pani Krystyna Sibińska pokazała kobietom, że nie trzeba się bać nowości.  Wręcz przeciwnie, podążanie za nowościami  i zmianą jest nieodzownym elementem budowania pozycji liderki. Dzięki temu można wspierać kobiety w drodze do ich niezależności.

Zdjęcia Monika Kleist

Krystyna Sibinska Magda Wojciechowska Monika KleistKrystyna Sibinska Magda Wojciechowska Monika KleistKrystyna Sibinska Magda Wojciechowska Monika KleistKrystyna Sibinska Magda Wojciechowska Monika KleistKrystyna Sibinska Magda Wojciechowska Monika Kleist

7

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: